Ποιός είναι αυτός ο SEO;

What-is-SEO

Ο τρόπος για να είστε εκεί που ψάχνουν οι πελάτες σας

Όπως λέει και o σοφός…διαδικτυακός λαός, «αν δεν είσαι στην google δεν είσαι πουθενά», εννοώντας βέβαια το σύνολο των μηχανών αναζήτησης, αν και στον τομέα αυτό η συγκεκριμένη μηχανή έχει την μερίδα του λέοντος σε σχέση με τις άλλες (Bing, Yahoo!, Duck Duck κλπ).

Η online προβολή και προώθηση λοιπόν  μιας σύγχρονης επιχείρησης στο Internet κρίνεται πλέον όχι απλώς απαραίτητη, αλλά και επιβεβλημένη, με τον σωστό σχεδιασμό και την σωστή κατασκευή  ιστοσελίδας, φιλικής προς τις μηχανές αναζήτησης, προς τις κινητές συσκευές ( smartphones, tablets ) –ιδανικά- και των δύο μεγάλων κατασκευαστών λειτουργικών  Android και Apple, αλλά και προς όλους τους μεγάλους φυλλομετρητές-browsers όπως Chrome, FireFox, Internet Explorer, Opera, αλλά και Safari για Apple και Samsung για τις ομώνυμες κινητές συσκευές κλπ.

Φτιάξαμε μια καταπληκτική ιστοσελίδα. Και μετά, τι ;
Και εγένετο φώς !!  Φτιάξαμε, ή ήδη έχουμε και ανανεώσαμε, μια εξαιρετική ιστοσελίδα, με εφαρμοσμένους όλους τους τεχνικούς κανόνες , με ωραίες φωτογραφίες, κείμενα,  κλπ.

Και εδώ αρχίζουν να εγείρονται καίρια ερωτήματα , όπως :

·         Πώς θα μάθουν οι πελάτες / επισκέπτες την ιστοσελίδα μας ;

·         Θα παρουσιάζεται η σελίδα κατά τις αναζητήσεις των χρηστών στις μηχανές αναζήτησης ;

·         Πώς γίνεται αυτό ;

·         Χρειαζόμαστε και  συνδυαστική παρουσία στα Social Media ; Και αν ναι, σε ποια ;

·         Με ποιες λέξεις-κλειδιά ψάχνουν οι πιθανοί πελάτες μας , ώστε να εμφανίζεται και η δικιά μας ιστοσελίδα ;

Όλα αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα, βρίσκουν τις κατάλληλες απαντήσεις μέσα από ένα σύνολο διαδικασιών που αναφέρονται ως SEO και αφορούν τόσο τις εξειδικευμένες παρεμβάσεις μέσα στην ιστοσελίδα μας ( onpage SEO ) όσο και έξω από αυτή ( offpageSEO ).

Ο όρος SEO λοιπόν, αποδίδεται ως  Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων για τις Μηχανές Αναζήτησης και προέρχεται από την ανάπτυξη του ακρωνυμίου  από τον αγγλικό όρο Search Engine Optimization. Περιγράφει όλες εκείνες τις διαδικασίες-επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στη δομή και το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης.

Τελικός στόχος είναι η υψηλή κατάταξη της σελίδας σε αυτές  και η αύξηση της  επισκεψιμότητάς της μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων, δηλαδή των μη πληρωμένων  καταχωρήσεων στις μηχανές αναζήτησης. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η καλύτερη θέση είναι η..τέταρτη, η πρώτη δηλαδή κάτω από τις τρείς πρώτες με το χαρακτηριστικό «ad» δίπλα τους, που αφορά πληρωμένες καταχωρήσεις θέσεων από διαφημίσεις μέσω adwords.

Η στρατηγική προώθησης και βελτιστοποίησης ουσιαστικά η αιχμή του δόρατος μαζί με τον σωστό σχεδιασμό και την άρτια κατασκευή της ιστοσελίδας, αποτελούν την συνδυαστική κορονίδα της επιτυχίας και απαιτούν επαγγελματικές και στοχευμένες πρακτικές.

Τι είναι λοιπόν μια SEO στρατηγική ;
Μια στρατηγική SEO, που επίσης αναφέρεται και ως προσέγγιση  SEO ή  ως στρατηγική βελτιστοποίησης  κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης  είναι η διαδικασία του σχεδιασμού και υλοποίησης της τοποθέτησης και εμφάνισης μιας ιστοσελίδας κατά την αναζήτηση των χρηστών με βάσει συγκεκριμένα και στοχευμένα κριτήρια αναζήτησης.

Ουσιαστικά,  μια στρατηγική SEO είναι η διαδικασία και το σύνολο των τεχνικών που ακολουθούνται όταν μια ιστοσελίδα θέλει να πάρει περισσότερα και καλύτερα οργανικά αποτελέσματα ως προς την αναγνωρισιμότητα ( organicsearch )  , την  επισκεψιμότητα ( traffic) και την αποδοτικότητα ( ROI ) .

Η όλη διαδικασία, προκειμένου η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας  να είναι αποτελεσματική και αποδοτική, αποτελείται από ένα σύνολο διεργασιών που περιλαμβάνουν τις απαραίτητες τεχνικές ρυθμίσεις στην ιστοσελίδα, τις αναγκαίες ενέργειες προβολής και προώθησης τόσο online όσο και offline και κυρίως την  αναλυτική αποτύπωση, τον σχεδιασμό και φυσικά την συντονισμένη, δομημένη και διαρκώς παρακολουθούμενη στρατηγική της επιχείρησης.

Καθώς η όλη διαδικασία είναι ζωντανή και ανανεώνεται διαρκώς με νέους κανόνες υλοποίησης κυρίως από την Google, δείτε παρακάτω  τα πλέον σύγχρονα  βήματα για τη δημιουργία μιας στρατηγικής SEO.

10+ 1 απαραίτητα βήματα για οργανική τοποθέτηση
Βήμα #1: Δημιουργήστε μια λειτουργική  λίστα λέξεων-κλειδιών

Βήμα #2: Ανάλυση της πρώτης σελίδας της Google σε σχέση με τις λέξεις-κλειδιά που επιλέξατε, κάτι που ενδεχομένως να αναδείξει την ανάγκη για μια επιπλέον προσαρμογή τους

Βήμα #3: Δημιουργήστε διαφορετικό ή καλύτερο περιεχόμενο από τον ανταγωνισμό

Βήμα #4: Δημιουργήστε σχέσεις εμπιστοσύνης , backlinks ,  με αναγνωρισμένες ιστοσελίδες συναφούς περιεχομένου

Βήμα #5: Βελτιστοποίηση του συνόλου του περιεχομένου σας ( κείμενα , φωτογραφίες , video ) για on-page SEO με σωστή δομή και κατανομή λέξεων και φράσεων κλειδιών

Βήμα #6: Βελτιστοποίηση ως προς την  πρόθεση αναζήτησης των χρηστών ( search intent )

Βήμα #7: Κάντε το περιεχόμενό σας να φαίνεται και να είναι μοναδικό

Βήμα #8: Δημιουργία ποιοτικών εσωτερικών ανακατευθύνσεων στην ιστοσελίδα σας

Βήμα #9: Διαρκής βελτίωση και ενημέρωση του περιεχομένου σας, για παράδειγμα με την δημιουργία και σωστή τήρηση ενός blog menu  με posts που ενδιαφέρουν

Βήμα #10 : Βελτιστοποίηση του media περιεχομένου της ιστοσελίδας σας , καθώς οι χρήστες  πλέον συνηθίζουν να αναζητούν με βάσει λέξεις-κλειδιά και με την ταυτόχρονη χρήση εικόνας,

και

Βήμα #11 : Βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας  για απεικόνιση με βάση την φωνητική αναζήτηση ( voice search ). Εξαιρετικά χρήσιμη και αποδοτική τεχνική καθώς το 92% των χρηστών προσεγγίζουν πλέον το διαδίκτυο από κινητές συσκευές και «καθ’ οδόν»

Διαδικασία SEO
Μόλις δημιουργήσετε την  SEO στρατηγική σας, το επόμενο βήμα είναι να αναπτύξετε και να εφαρμόσετε μια διαδικασία υλοποίησης, που θα κρατά την ιστοσελίδα σας διαρκώς σύννομη με τους κανόνες και τις τεχνικές βελτιστοποίησης των μηχανών αναζήτησης.

Τα κυριότερα βήματα που θα πρέπει να υλοποιείτε σε συστηματική βάση,  είναι τα παρακάτω :

1. Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας.

Αφιερώστε κάποιο χρόνο σε συστηματική βάση για να ανανεώνετε το περιεχόμενο των  blog αναρτήσεών σας με νέες και ενημερωμένες πληροφορίες και άρθρα, ώστε να συνεχίζει το συγκεκριμένο μενού να κρατά ψηλή θέση στην κατάταξη. Είναι επίσης καλή ευκαιρία χρονικά,  για να προσθέσετε ή να διορθώσετε οποιαδήποτε βελτιστοποίηση SEO που δεν ήταν στην αρχική ανάρτηση, όπως για παράδειγμα να βάλετε εναλλακτικό κείμενο – alt text – που λείπει από  φωτογραφίες.

2. Ελέγξτε για την αναγκαιότητα  προσαρμογής των  λέξεων-κλειδιών.

Μετά από μερικούς μήνες, παρακολουθήστε πού κατατάσσονται οι δημοσιεύσεις του blog σας και με ποιες λέξεις-κλειδιά, κάτι που μπορεί να σας βοηθήσει να προσαρμόσετε τις επικεφαλίδες ή το κείμενο για να αξιοποιήσετε αυτήν τη νέα κατάταξη λέξεων-κλειδιών σχετικά με ενδεχόμενη νέα πρόθεση αναζήτησης – search intent –  των χρηστών, ως προς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

3. Προσθέστε περισσότερη αξία αναζήτησης  στο παλιό σας περιεχόμενο.

Μερικές φορές, θα διαπιστώσετε ότι μια δημοσίευση πιθανόν να είναι εντελώς ξεπερασμένη και να μην «τραβάει» πλέον το ενδιαφέρον των χρηστών. Σε μια τέτοια περίπτωση, θα πρέπει να εφαρμόσετε πιο ισχυρές τεχνικές  SEO και να δώσετε μια πλήρως ανανεωμένη μορφή στο περιεχόμενό σας. Αυτό μπορείτε να το κάνετε ενημερώνοντας μη επικαιροποιημένες πληροφορίες ή στατιστικά στοιχεία, με νέες ενότητες που δίνουν βάθος στη δημοσίευση ή προσθέτοντας νέα ή και εποχικού ενδιαφέροντος  δεδομένα που μπορούν να κάνουν τη δημοσίευση να αποκτήσει περισσότερη επισκεψιμότητα.

4. Φτιάξτε ημερολόγιο ενεργειών SEO

Δημιουργήστε νέο περιεχόμενο και ενημερώσεις προσανατολισμένες στην   SEO στρατηγική σας και με βάση ένα μηνιαίο πρόγραμμα διαμόρφωσης περιεχομένου, τόσο για την ιστοσελίδα σας, όσο και για την ενδεχόμενη παρουσία σας στο facebook αλλά και σε όσα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δραστηριοποιήστε. Στη συνέχεια, τοποθετήστε αυτό το πρόγραμμα σε ένα ηλεκτρονικό αρχείο ( excel, word κλπ )  προκειμένου να είναι εύκολα προσβάσιμο και διαχειρίσιμο από εσάς και την ομάδα σας. Ιδανικά, ορίστε κάποιον υπεύθυνο ως προς την διαχείριση και την τήρηση του αρχείου αυτού.

Το SEO δεν είναι παυσίπονο ευρέως φάσματος
Στο σημείο αυτό, θα χρειαστεί να λάβετε υπόψη σας ότι όλοι οι παραπάνω κανόνες και διαδικασίες , δεν είναι κάτι που εφαρμόζεται το ίδιο σε κάθε επιχείρηση καθώς η  βελτιστοποίηση μιας  ιστοσελίδας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον τρόπο  αναζήτησης των χρηστών για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της και ως εκ τούτου δεν είναι όλες οι τεχνικές SEO κατάλληλες ούτε και εφαρμόσιμες κατά τρόπο «φασόν».

Αυτή είναι άλλωστε  η κύρια  δουλειά ενός SEO συνεργάτη που η επιλογή του θα πρέπει να γίνει με προσοχή, προκειμένου να αναλύσετε και να  εξετάσετε από κοινού με την σωστή του καθοδήγηση τις ανάγκες σας, να στοχοθετήσετε το κοινό σας, να ανακαλύψετε τι είναι σημαντικό για αυτό και εν κατακλείδι να αναπτύξετε μια στρατηγική SEO που να τοποθετεί το σωστό περιεχόμενο με τέτοιο τρόπο, για να είστε πάντα εκεί που ψάχνουν οι πελάτες σας.